Gå til indhold
Velkommen til Padellife - din padelekspert!
Velkommen til Padellife - din padelekspert!

Reklamation

Hvis du har købt en vare, der er behæftet med fejl eller mangler, kan du få ombyttet varen. Såfremt varen ikke længere er på lager, kan du ombytte til en anden vare eller få dine penge retur.

Når du har opdaget fejlen, skal reklamationen ske inden for rimelig tid, og du bedes kontakte os hurtigst muligt. Hvis der er tale om en produktionsfejl, opretter vi en reklamationssag, hvor vi i samarbejde med producenten vurderer din sag.

Bemærk at en reklamation ikke kan godkendes, hvis der er tale om fejlagtig brug af varen, eller hvis skaden er opstået som følge af almindeligt slid.  

Padel er en fysisk krævende sport, og udstyr som bat og sko slides kontinuerligt. Det er individuelt, hvor hurtigt udstyret bliver slidt, men nedenfor har vi samlet nogle generelle retningslinjer vedrørende slid og holdbarhed på padelbat. 

Hvor længe kan jeg forvente, at mit padelbat holder? 

Det er meget individuelt, hvor længe et padelbat holder. Det afhænger blandt andet af følgende faktorer:

  • Hvor ofte du spiller
  • Battets kvalitet
  • Hvordan du opbevarer det (det har ikke godt af hverken for høje eller for lave temperaturer)
  • Hvordan du behandler det

Ved spil 2 gange om ugen holder et padelbat i god kvalitet i ca. 9-12 måneder. Spiller du 4 gange om ugen, holder det i ca. 6 måneder. 

Bat i lavere kvalitet har ofte en kortere holdbarhed. 

Mit bat har fået en skade. Hvad kan jeg gøre?

Er skaden opstået ved kontakt med banen herunder glas, gitter, underlag, netstolpe eller med en anden spillers bat, sko eller krop er produktets garanti ikke gældende. Ej heller hvis skaden er opstået ved almindeligt slid.

Bemærk at skader opstået uden for battets slagfelt som eksempelvis på kanten af rammen ofte vil være forårsaget af kontakt med en anden hård overflade og derfor ikke vil være reklamationsberettiget.  

Hvis skaden derimod er opstået inden for battets slagfelt, kan der være tale om en produktionsfejl, som vi i samarbejde med battets producent vil vurdere. Foruden skaden på battet tages battets generelle stand også med i vurderingen. 

OBS: For at give de bedst mulige forudsætninger for at vurdere en reklamation er det vigtigt, at fejlen eller manglen IKKE er forsøgt udbedret eller repareret uden at vi som forhandler er taget med på råd først. Generelt accepteres reparationer ikke i garantisager, da forudsætningen for at kunne få godkendt en reklamation handler om at kunne påvise, at der er tale om et fejlproduceret produkt.

Eksempler på reparationer, hvor reklamationssagen kan afvises omfatter blandt andre:

  • Sko forsøgt repareret
  • Reparation af brud i padelbattets carbon/glasfiber ramme/slagflade
  • Afmontering af bundprop/sikkerhedsstrop

Undlad brug af et produkt til reklamation

Reklamation skal ske så snart fejlen/manglen opdages, og man bør ikke anvende produktet til videre spil, da dette kan forværre fejlen og gøre det sværere at bevise, at der er tale om en produktionsfejl. Så snart vi har oprettet en reklamationssag, må produktet som udgangspunkt ikke anvendes til spil, da reklamationen vurderes på baggrund af produktets stand ved indlevering/indsendelse. Hvis standen på produktet er forværret siden indlevering/indsendelse gælder vurderingen af reklamationen ikke længere og reklamationen afvises.

Sådan gør du, hvis du har en reklamation

Step 1

Tag billeder af produktet fra alle relevante vinkler. Dvs. front, bag, toppen og siden af rammen af battet, samt close ups af fejlen.

 

Angiv dit ordrenummer, fulde navn, email og telefonnr., og send det til info@padellife.dk. Skriv “Reklamation + dit ordrenr.” i emnefeltet.  

Padellife skal i alle tilfælde have varen, der reklameres over, retur for at reklamationen kan godkendes.

Step 2 

I samarbejde med producenten gennemgår vi din reklamation hurtigst muligt og typisk inden for 1 uge efter modtagelse. Behandlingstiden afhænger i øvrigt af travlhed samt om producenten skal have battet tilsendt til nærmere gennemsyn. Det kan forlænge behandlingstiden. Du vil modtage en email fra os, når vi har modtaget reklamationen. 

Returvarer sendes med GLS til:

Padellife

Julius Thomsens Gade 7

1974 Frederiksberg C

Du kan få en gratis returlabel fra vores returportal her. Vi betaler fragten i forbindelse med indsendelse af en reklamation.

Du kan også kigge forbi vores fysiske forretning på ovenstående adresse og aflevere produktet til reklamationen.

Godkendt reklamation

Hvis din reklamation godkendes, afsendes en ny vare inden for rimelig tid efter dialogen med dig. Såfremt varen ikke er på lager, tilbyder vi en lignende vare, hvor der tages højde for en evt. prisdifference. Alternativt kan du få pengene retur.

-- subify Snippet Start -->